Kundeservice Seniorland Kundeservice IndkøbskurvIndkøbskurv
Kundeservicetelefonen åbner kl. 13.00 fredag 21/10

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Seniorland ApS

Organisationsform: ApS

CVR. nr. 42691194

Adresse: Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ

Adressen for fysisk forretningssted: Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ

E-mailadresse: kundeservice@seniorland.dk

Telefonnummer: 56 500 100

Etableringsår: 1995


Bestilling

På seniorland.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. 

Når du handler med seniorland.dk indgås aftaler på dansk. 

Du skal være fyldt 18 år for at handle på seniorland.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til kundeservice@seniorland.dk


Betaling

Der kan betales med følgende kort, og der opkræves de til enhver tid gældende kortgebyrer og satser. 

Dankort

Visa og Visa Electron

Mastercard

JCB kort

American Express


Priser

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.


Levering

Alle ordrer på nær scootere og større ting leveres af Post Danmark.

Scootere og større ting leveres af egne chauffører. Ved levering af scootere og større ting til ikke brofaste forbindelser af egne chauffører tillægges et gebyr. Kontakt kundeservice ang. pris.

Alle ordrer under kr. 500,- pålægges fragt på kr. 59,-

Samlet køb over 500 kr. leveres fragtfrit. 

Leveringstiden er afhænger af varens lagerstatus og kan ses på den pågældende vare. Vi leverer kun til Danmark. 


Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. a)    har modtaget din vare
  2. b)    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. c)    får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at sende en mail til kundeservice@seniorland.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i dette dokument, som også udsendes sammen med din ordrebekræftelse. Ønsker du at benytte Seniorlands egen fortrydelsesformular, som kan gøre sagsbehandlingen hurtigere, kan du finde den her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Varen skal returneres til centrallageret i Søndersø i intakt original emballage


Delvis fortrydelse

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur,  hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for Scootere, Minibiler og senge. Kontakt kundeservice for aftale om afhentning og pris for samme.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.500,- DKK.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: 

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
  5. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

– Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelse- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.  

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ved delvis fortrydelse af dit køb refunderes leveringsomkostningerne ikke.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Seniorland, Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du skal udfylde standardfortrydelsesformularen, som findes nederst på denne side  og eller vedlægge fakturaen. Du kan også vælge at udfylde Seniorlands egen fortrydelsesformular, som du finder her – dette kan give en hurtigere ekspeditionstid.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på seniorland.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Seniorland, Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Seniorland ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre. 

Direktøren og virksomhedens ansatte i ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.seniorland.dk er Direktør Morten Larsen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.seniorland.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved at godkende Handelsbetingelserne giver du dit udtrykkelige samtykke til, at vi registrere ovenstående persondataoplysninger på dig. Du kan læse mere om vores persondatapolitik på vores hjemmeside under linket: Persondatapolitik.

Som registreret hos Seniorland ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataforordningen og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Seniorland ApS via e-mail mla@seniorland.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@seniorland.dk, telefonnummer: 56 500 100. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Mail: kfst@kfst.dk. Telefon: 41715000. 

 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

  

Standardfortrydelsesformular

Hent vores fortrydelsesformular her.

 

Service & reklamationsret

2 års reklamationsret på el-køretøjer

Reklamationsretten gælder ikke sliddele og selvforskyldte skader.

Der er et halvt års reklamationsret på batterier. Dog skal der være mindre en 70% af batterikapaciteten tilbage for at batterierne er dækket af reklamationsretten.

Serviceeftersyn

Alle el-køretøjer kræver vedligeholdelse for at fungere optimalt.

Det første serviceeftersyn kan tilkøbes, når køretøjet købes. Alternativt kan en af Seniorlands medarbejdere kontakte dig, når el-køretøjet nærmer sig 1 år fra købsdatoen og aftale tid for 1. serviceeftersyn.

Serviceeftersynet foretages på scooterejerens bopæl af en af Seniorlands kørende teknikere.

Prisen for et serviceeftersyn er er kr. 1.649,- og kr. 2.099,- for minibilen. Begge priser er incl. kørsel, men excl. eventuelle reservedele.

Kundeservice

Har du brug for hjælp?

Skriv til os direkte via chatten nederst til højre på siden og få hjælp med det samme. Vi sidder også klar ved telefonen alle hverdage fra kl. 10.00 - 12.00, og vi svarer på mails inden for 24 timer på hverdage.

+45 5650 0100
kundeservice@seniorland.dk