Kundeservice Seniorland Kundeservice IndkøbskurvIndkøbskurv
Psst! Vi har prisgaranti og matcher den billigste konkurrent!

Ofte stillede spørgsmål

Hvor ligger Seniorland butikken og hvad er jeres telefonnummer?

Besøg os
Du er altid meget velkommen til at besøge os i Odense.
Du finder os på Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ.

Vi glæder os til at se dig.

Ring til os
Vi har mange henvendelser og du kan opleve ventetid hos vores kundeservice. Vi træffes på telefon 56 500 100.

Hvilke kreditkort kan jeg benytte og kan jeg betale med MobilePay?

Betaling kan både foretages med kort og MobilePay.

Altid trygt at handle på Seniorland.dk
Seniorland har ikke adgang til dine kortdata, og der lagres ingen kortoplysninger.
Betalingen sker via en sikker, autoriseret og krypteret linje.

Alle priser er i danske kroner, inkl. moms og andre afgifter.

Betal med kreditkort
Du kan betale med følgende kort; Dankort, Visa, Visa elektron, Mastercard, JCB og American Express.

Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når vi har afsendt dine varer.

Kortgebyrer
Der er ingen gebyr ved brug af Dankort, VISA Dankort samt dansk udstedte kreditkort fra Eurocard, Mastercard, VISA Electron, JBC og American Express.

Ved udenlandske udstedte kreditkort tager vi følgende gebyr;
JBC og American Express; 3,75% og min 1,95 kr. per transaktion.
VISA og MasterCard; 2,90% og min 1,95 kr. per transaktion.

Betal med MobilePay
På Seniorland.dk kan du også betale med MobilePay, som er sikkert, hurtigt og enkelt. Når du når til betalingssiden, vælger du blot MobilePay som betalingsmiddel og herefter foregår betalingen i 3 trin:
1. Indtast dit MobilePay mobilnummer
2. Godkend betaling på din mobil
3. Pengene trækkes på dit kort, når varen bilver afsendt

At betale med MobilePay er præcis det samme, som hvis du betaler med kort.

Kan vi som offentlig virksomhed modtage faktura via EAN?

Ja, alle offentlige kunder, kommuner, stat og bosteder etc. kan modtage faktura via EAN. Ved afslutning af din ordre skal du vælge "Offentlig kunde", herefter udfylde alle felterne inkl. EAN-nummeret.

NB! Kun offentlige virksomheder kan handle via EAN nummer.

Hvad koster levering?

Levering
Alle pakker leveres af GLS.

Vi pakker og sender varer på alle hverdage
Vi sender alle pakker afsted hurtigst muligt. Langt størstedelen af vores ordrer sendes senest hverdagen efter vi modtager ordren. En sjælden gang i mellem tager det mere end to dage før du modtager din forsendelse.

Vi kontakter dig så hurtigt som muligt, hvis et produkt, som du har bestilt ikke kan leveres hurtigt..

Fragtpris til privatkunder
Ordrer over 599 kr. leveres fragtfrit til privatkunder til en GLS pakkeshop. Hvilken pakkeshoppen vælger du selv ved bestilling.

El-scootere, el-cykler og otiumstole leveres til "kantsten" af fragtmand.

Alle ordrer under kr. 600,- pålægges fragt på minimum kr. 59,- afhængig af produktets vægt og størrelse.

Ønskes levering hjem til privat adresse, betales den fulde fragt, uanset ordrens værdi. Fragten beregnes ud fra produktets vægt og størrelse. Fragt beløbet vil altid fremgå ved bestilling.

Vi leverer i Danmark og til brofaste øer. Ved ønske om levering til Grønland, Færøerne og andre lande samt til ikke brofaste øer, kontakt venligt kundeservice.

Fragtpris til erhvervs- og offentlige kunder samt til erhvervsadresser
Ønskes levering til erhvervsadresse, eller fortages købet med CVR nummer (erhvervskunde) eller ønskes faktura via EAN nummer (offentlig kunde) betales den fulde fragt, uanset ordrens værdi.
Fragt beløbet vil altid fremgå ved bestilling.

Kan jeg få sendt min pakke til en anden adresse end min egen?

Ja, du kan sagtens få leveret din pakke til en anden adresse end din faktureringsadressen.

Klik i feltet "Send varene til en anden adresse". Når du udfylder adressen på alternativ leveringsadresse vil pakken vil blive sendt til denne adresse.

Hvor langt er min pakke?

Vi pakker og afsender næsten alle pakker samme hverdag og senest hverdagen efter vi har modtaget din ordre. En sjælden gang i mellem tager det mere end to dage.
Når pakken bliver afhentet fra vores lager, bliver pakken registeret hos GLS. Du vil modtage et Track & Trace nummer direkte fra GLS, enten som sms eller/og e-mail, hvor du kan følge pakkes vej fra vores lager til din valgte pakkeshop eller postkasse.

Vi bestræber os på 1 - 3 dages levering på hverdage.

Hvis jeg fortryder og vil returnere?

Fortrydelse
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Når det drejer sig om en ordre om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at sende en mail til vores kundeserivce: kundeservice@seniorland.dk. Hvis den samlede værdi af dit køb kommer under 600,00 kr. vil vi fra returbeløbet fratrække 59,00 kr. idet din ordre ikke længere lever op til reglerne omkring opnåelse af fri fragt.
Du skal selv dække returomkostningerne. Du kan evt. kontakte kundeservice 56500100 og få tilsendt en returseddel. Vi vil herefter fratrække returomkostningen det beløb, som du skal have tilbage.

I din mail til os skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular, som du finder her og sende med retur. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt udfylde vores formular,

Telefoner! Hvis telefonen er taget i brug, der er blevet isat SIM-kort, indtastet telefonnumre i hukommelsen, foretaget opkald og lignende tages telefonen ikke retur. Det samme gælder hvis salgsæsken ikke er intakt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen. Vi skal have en skriftlig meddelelse om dette.
Vi kontakter dig når vi modtager den returnerede varer, enten via mail eller telefon, og fortæller om den videre proces.

Varen skal returneres til:
Seniorland, Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ

Delvis fortrydelse
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde fragtomkostningen i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du er ansvarlig for at varen leveres til os indenfor almindelig åbningstid 8.00-16.00 på hverdage.
Enkelte fragtfirmaer som dao kan ikke imødekomme dette.
Vi afhenter ikke pakker sendt videre til pakkeshops som følge af at være forsøgt afleveret på andre tidspunkter end 8.00-16.00 på hverdage.

Visse varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post. For eksempel otiumstole. Kontakt kundeservice for aftale om afhentning og pris for samme.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.500,- kr.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
5. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelse- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Ved delvis fortrydelse af dit køb refunderes leveringsomkostningerne ikke.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Seniorland, Agerhatten 16B, 5220 Odense SØ

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du skal udfylde standardfortrydelsesformularen, som findes nederst på denne side og eller vedlægge fakturaen. Du kan også vælge at udfylde Seniorlands egen fortrydelsesformular, som du finder her - dette kan give en hurtigere ekspeditionstid.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Vi modtager pakker i tidsrummet 8.00-15.00 på alle hverdage.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)?

Når du handler på seniorland.dk har du 24 måneders reklamationsret.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

Forsendelse af reklamation
Når du sender varen med en reklamation, bedes du oplyse kundeservice via mail, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Vi kontakter dig når vi modtager den returnerede reklamations varer, enten via mail eller telefon, og fortæller om den videre proces.

Varen sendes til:
Seniorland, Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Prisgaranti

Seniorland er din sikkerhed for en tryg og god handel. Vi er rigtig glade for vores salgspriser. Skulle du finde et produkt, som kan købes billigere hos en anden forhandler, men
som du ønsker at købe hos os, må du meget gerne kontakte os på 61617230 eller via mail:
kundeservice@seniorland.dk.
Så vender vi tilbage, så snart vi har undersøgt varen.


Sådan fungerer det:

For at få varen til en lavere pris, skal du kontakte os via mail til
kundeservice@seniorland.dk
eller via vores chat. Du skal have dokumentation klar i form af eksempelvis et link.


Når prisgarantien er godkendt, vil vi fratrække differencen på din ordre, når vi fakturerer.

Hvis du allerede har købt varen og dermed er omfattet af 14-dagsreglen, returnerer vi differencen.



Hvornår gælder prisgarantien?

Produktet skal være på lager hos os og hos konkurrenten, som du har set produktet hos.


Produktet skal være omfattet af danske regler for told, moms og omfattet af garanti og forbrugerbeskyttelse.

Konkurrenten, som du sammenligner med, skal være en indenlandsk forhandler.

Produktet, som du sammenligner med, er identisk: modelnummer, farve og udseende.

Ovenstående punkter skal kunne dokumenteres.

Hvis du har købt en vare, kan du senest 14 dage efter modtagelse af varen, sende os dokumentationen pr. mail til
kundeservice@seniorland.dk


Så returnerer vi differencen.



Hvornår gælder prisgaranti ikke?

Produktet er en fastnet- eller mobiltelefon eller tilbehør dertil.

Produktet sælges af en forhandler, som ikke findes i dansk CVR-register, dvs. er udenlandsk registreret.

Produktet er en del af et tilbud, specialpris, demo-, udstillings-, outlet- eller anden form for tilbud, hvor prisen afviger pga. begrænsede mængder eller lignende.

Produktet sælges til en særlig pris, som kræver medlemskab af en klub eller forening.


Produktet sælges som et introduktions- eller åbningstilbud.

Leveringsomkostninger, montering, serviceydelser og bortskaffelse er ekstraydelser og ikke omfattet af prisgaranti.

Kundeservice

Har du brug for hjælp?

Skriv til os direkte via chatten nederst til højre på siden og få hjælp med det samme. Vi sidder også klar ved telefonen alle hverdage fra kl. 10.00 - 12.00, og vi svarer på mails inden for 24 timer på hverdage.

+45 5650 0100
kundeservice@seniorland.dk