Kundeservice Seniorland Kundeservice Indkøbskurv

Ofte stillede spørgsmål

Hvor ligger Seniorland butikken og hvad er jeres telefonnummer?

Besøg os
Du er altid meget velkommen til at besøge vores Seniorland butik i Odense.
Du finder os på Billedskærervej 15, 5230 Odense M.

Åbningstider butik
Mandag til onsdag kl. 10.00 – 16.00,
Torsdag 10.00 – 18.00
Fredag kl. 10.00 – 15.00.

Vi glæder os til at se dig.

Ring til os
Vi har mange henvendelser og du kan opleve ventetid hos vores kundeservice.

Kundeservice, telefon 56 500 100
Mandag til fredag kl. 10.00 – 15.00.

Hvilke kreditkort kan jeg benytte og kan jeg betale med MobilePay?

Betaling kan både foretages med kort og MobilePay.

Altid trygt at handle på Seniorland.dk
Seniorland har ikke adgang til dine kortdata, og der lagres ingen kortoplysninger.
Betalingen sker via en sikker, autoriseret og krypteret linje.

Alle priser er i danske kroner, inkl. moms og andre afgifter.

Betal med kreditkort
Du kan betale med følgende kort; Dankort, Visa, Visa elektron, Mastercard, JCB og American Express.

Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når vi har afsendt dine varer.

Kortgebyrer
Der er ingen gebyr ved brug af Dankort, VISA Dankort samt dansk udstedte kreditkort fra Eurocard, Mastercard, VISA Electron, JBC og American Express.

Ved udenlandske udstedte kreditkort tager vi følgende gebyr;
JBC og American Express; 3,75% og min 1,95 kr. per transaktion.
VISA og MasterCard; 2,90% og min 1,95 kr. per transaktion.

Betal med MobilePay
På Seniorland.dk kan du også betale med MobilePay, som er sikkert, hurtigt og enkelt. Når du når til betalingssiden, vælger du blot MobilePay som betalingsmiddel og herefter foregår betalingen i 3 trin:
1. Indtast dit MobilePay mobilnummer
2. Godkend betaling på din mobil
3. Pengene trækkes på dit kort, når varen bilver afsendt

At betale med MobilePay er præcis det samme, som hvis du betaler med kort.

Kan jeg som offentlig virksomhed modtage faktura via EAN?

Ja, alle offentlige kunder, kommuner, stat og bosteder etc. kan modtage faktura via EAN. Ved afslutning af din ordre skal du vælge "Offentlig kunde", herefter udfylde alle felterne inkl. EAN-nummeret.

NB! Kun offentlige virksomheder kan handle via EAN nummer.

Hvad koster levering?

Levering
Alle pakker leveres af Post Nord.

Fragtpris til privatkunder
Ordrer over 500 kr. leveres fragtfrit til privatkunder til en pakkeshop. Pakkeshoppen vælger du selv ved bestilling.

Alle ordrer under kr. 500,- pålægges fragt på kr. 59,-.

Ønskes levering hjem til privatadresse, betales den fulde fragt, uanset ordrens værdi. Fragt beløbet vil altid fremgå ved bestilling.

Vi leverer i Danmark og til brofaste øer. Ved ønske om levering til Grønland, Færeøerne og andre lande samt til ikke brofaste øer, kontakt venligt kundeservice.

Fragtpris til erhvervs- og offentlige kunder samt til erhvervsadresser
Ønskes levering til erhvervsadresse, eller fortages købet med CVR nummer (erhvervskunde) eller ønskes faktura via EAN nummer (offentlig kunde) betales den fulde fragt, uanset ordrens værdi.
Fragt beløbet vil altid fremgå ved bestilling.

Kan jeg få sendt min pakke til en anden adresse end min egen?

Ja, du kan sagtens få leveret din pakke til en anden adresse end din faktureringsadressen.

Klik i feltet "Send varene til en anden adresse". Når du udfylder adressen på alternativ leveringsadresse vil pakken vil blive sendt til denne adresse.

Hvor langt er min pakke?

Vi pakker og afsender sammen hverdag og senest hverdagen efter vi har modtaget din ordre.
Når pakken bliver afhentet fra vores lager, bliver pakken registeret hos Post Nord. Du vil modtage et Track n' Trace nummer direkte fra Post Nord, enten som sms eller/og e-mail, hvor du kan følge pakkes vej fra vores lager til din valgte pakkeshop eller postkasse.

Vi bestræber os på 1 - 3 dages levering på hverdage.

Hvis jeg fortryder og vil returnerer?

Fortrydelse
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Når det drejer sig om en ordre om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at sende en mail til vores kundeserivce: kundeservice@seniorland.dk.

I din mail til os skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i dette dokument, som også udsendes sammen med din ordrebekræftelse. [LINK]
Ønsker du at benytte Seniorlands egen fortrydelsesformular, som kan gøre sagsbehandlingen hurtigere, kan du finde den her.

Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen. Vi skal have en skriftlig meddelelse om dette.
Vi kontakter dig når vi modtager den returnerede varer, enten via mail eller telefon, og fortæller om den videre proces.

Varen skal returneres til:
Seniorland, Billedskærervej 15, 8230 Odense M

Delvis fortrydelse
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde fragtomkostningen i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post. For eksempel otiumstole. Kontakt kundeservice for aftale om afhentning og pris for samme.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.500,- kr.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
5. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelse- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Ved delvis fortrydelse af dit køb refunderes leveringsomkostningerne ikke.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Seniorland, Billedskærervej 15, 5230 Odense M

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du skal udfylde standardfortrydelsesformularen, som findes nederst på denne side og eller vedlægge fakturaen. Du kan også vælge at udfylde Seniorlands egen fortrydelsesformular, som du finder her - dette kan give en hurtigere ekspeditionstid.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)?

Når du handler på seniorland.dk har du 24 måneders reklamationsret.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

Forsendelse af reklamation
Når du sender varen med en reklamation, bedes du oplyse kundeservice via mail, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Vi kontakter dig når vi modtager den returnerede reklamations varer, enten via mail eller telefon, og fortæller om den videre proces.

Varen sendes til:
Seniorland, Billedskærervej 15, 5230 Odense M

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Reklamationer, sommerferie og længere behandlingstid

I sommerferieperioden har vi længere behandlingstid af reklamationer på el-scootere.
For at mindske ventetiden mest muligt, og samtidig give vores servicemontører en velfortjent sommerferie, holder vores servicemontører forskudt ferie henover sommeren. Det betyder så også, at vi vil have mindre bemanding i løbet af sommeren.

Vi gør alt hvad vi kan, for at minimerer ventetiden, men der må forventes op til 4 ugers behandlingstid på reklamationer.

Andre reparationer, som ikke er reklamationer
Vi prioriterer reklamationer i sommerperioden. Derfor har vi desværre ikke mulighed for at udføre mindre reparationer og service af din el-scooter. Vi henviser til din lokale cykelhandler, som vil kunne afhjælpe med de mest almindelige reparationer.

Vi underskylder på forhånd de udfordringer det giver.

Med venlig hilsen,
Seniorland teamet

Kundeservice

Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar ved telefonen alle hverdage mellem 10.00 - 15.00 og vi svarer hurtigst muligt og inden for 24 timer på hverdage på mail. Du kan også finde hurtige svar i vores ofte stillede spørgsmål.

56 500 100 kundeservice@seniorland.dk