Behandling af personoplysninger – opfyldelse af kontrakt I forbindelse med dit køb hos os har du indtastet en række personoplysninger. Herunder særligt:
Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen, samt en begrænset periode efterfølgende, for at sikre os, at alt går, som det skal. Så snart der ikke længere er brug for denne information/data, så slettes den fra vores system. Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma med henblik på levering af dine indkøb.
Personoplysningerne registreres hos Zealand Care A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på www.seniorland.dk er Seniorland ApS. Oplysninger afgivet til www.seniorland.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.
Behandling af personoplysninger – samtykke Hvis du har sat kryds i boksen ”ja tak til nyhedsbreve”, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb/registrering hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.
Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os direkte via. mail og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve.
Datasikkerhed Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant. Vi anvender tredjeparter til behandling af dine betalingsoplysninger og til håndtering af dine køb vha. vores CRM-system. Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.
Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning
Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med.
Dette kan ske ved henvendelse til:
Seniorland CVR-nr.: 42691194 Agerhatten 16B, Tornbjerg 5220, Odense SØ Tlf.: 56 500 100 E-mail: kundeservice@seniorland.dk
Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, ligesom du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.
Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse ifb. med andre relevante oplysninger, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 6 måneder efter, at du har modtaget din vare/service.
Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail. Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.
Kontakt information / udgiver
Introduktion – til dig der besøger os
Hos Seniorland arbejder vi med cookies på vores hjemmeside for at give dig en bedre oplevelse på vores hjemmeside og gøre det hele lettere for dig. Cookies er et lidt mere kompleks begreb, men helt basalt er det små ‘programmer’, der indhenter data omkring din adfærd på en given hjemmeside. Vi benytter det bl.a. for at kunne se, hvor mange besøg der har været på vores hjemmeside og se, hvor mange undersider de besøger; for at kunne gøre brugeroplevelsen bedre. Der er mange steder, hvor man kan drage nytte af cookies, når man administrerer en hjemmeside.
Derudover samler vi også data ind fra vores hjemmeside, hvis du eksempelvis udfylder en kontaktformular; så gemmer vi denne data, så vi kan bruge den hensigtsmæssigt: altså for at kunne tage kontakten tilbage til dig.
GDPR/Persondataforordningen trådte i kræft d. 25. maj 2018, og vi gør vores ypperste for at efterleve denne og sikre os, at din data kun bliver brugt til det, som du giver os samtykke til.
Vi prøver herunder at være så transparente, som vi kan for at give dig et godt indblik i, hvordan vi indhenter din data, og hvordan vi håndterer den.
Det er vigtigt at forstå, at du altid er velkommen til at skrive til os for at stille spørgsmål til vores cookie og privatlivspolitik.
Hvad indsamler vi? Vi indsamler kun den data, som du selv giver samtykke til, når du besøger vores hjemmeside.
Vi kan spørge dig efter:
Hvordan indsamler vi denne data? Vi indsamler data på to forskellige måder. Direkte og indirekte.
Direkte adgang til dine data giver du os eksempelvis:
Indirekte indsamler vi helt automatisk, når du besøger vores hjemmeside. Den første gang du besøgte vores hjemmeside (og mange andre hjemmesider) siger du “OK” til, at vi må bruge cookies. Disse cookies er med til at indsamle data omkring din færden på vores hjemmeside og tjenester. Det kan eksempelvis være:
Blandt andre ting, som ikke kan identificere dig som person, men hjælper os til at vide, hvor mange besøgende vi har på vores hjemmeside, hvor mange der har taget kontakt eller har gjort et køb for at holde statistik.
Vi kan ikke identificere enkeltpersoner med denne data, men bliver blot automatisk overført til et program, der hedder “Google Analytics”.
Hvis du nogensinde vil have et overblik over, hvilke cookies vi (og andre) bruger, så kan du finde guides til de forskellige browsers her: Håndtér Cookies
Vil du gerne vide, hvilke cookies der ofte er anvendte, kan du se mere på danskemedier.dk
Hvorfor/hvordan bruger vi den information vi indsamler?
Der kan være mange grunde til, hvorfor og hvordan vi bruger den data, vi indsamler. Herunder er der et par grunde.
Der er rigtigt mange grunde til, at vi indsamler data, og i bund og grund er det for at prøve at gøre vores forretning bedre, så vi altid kan forøge oplevelsen for vores kunder/besøgende på vores website.
Få adgang til, rediger og slet din egen data Du er altid velkommen til at kontakte os og få at vide, hvilken form for data vi har omkring dig og eventuelt få det slettet, hvis du ønsker dette.
Vi har skrevet alt herover for at være så transparente omkring den data, vi indsamler via. vores hjemmeside, og vi håber, at det har givet dig en god indsigt i hvorfor, hvordan og hvorledes vi bruger de data vi indsamler via. vores hjemmeside.
Vi passer godt på din data og kunne aldrig finde på at dele eller sælge denne.
Skriv til os direkte via chatten nederst til højre på siden og få hjælp med det samme. Vi sidder også klar ved telefonen alle hverdage fra kl. 10.00 - 12.00, og vi svarer på mails inden for 24 timer på hverdage.