Kundeservice Seniorland Kundeservice IndkøbskurvIndkøbskurv
Psst! Vi har prisgaranti og matcher den billigste konkurrent!

Handelsbetingelser

Virksomheds oplysninger

Seniorland ApS
Agerhatten 16B, Tornbjerg
5220, Odense SØ
CVR: 42691194
Tlf.: 56 500 100
E-mail: kundeservice@seniorland.dk

Fragt levering og returnering

Levering

Alle pakker leveres af GLS.

Fragtpris til privatkunder
Ordrer over 599 kr. leveres fragtfrit til privatkunder eller en GLS pakkeshop. Pakkeshoppen vælger du selv ved bestilling.

Alle ordrer under kr. 600,- pålægges fragt på minimum kr. 59,- afhængig af produktets vægt og størrelse.

Ønskes levering hjem til privatadresse, betales den fulde fragt, uanset ordrens værdi. Fragten beregnes ud fra produktets vægt og størrelse. Fragtbeløbet vil altid fremgå ved bestilling.

Vi leverer i Danmark og til brofaste øer. Ved ønske om levering til Grønland, Færeøerne og andre lande samt til ikke brofaste øer, kontakt venligt kundeservice.

Fragtpris til erhvervs- og offentlige kunder samt til erhvervsadresser
Ønskes levering til erhvervsadresse, eller fortages købet med CVR nummer (erhvervskunde) eller ønskes faktura via EAN nummer (offentlig kunde) betales den fulde fragt, uanset ordrens værdi.
Fragtbeløbet vil altid fremgå ved bestilling.

 

Kan jeg få sendt min pakke til en anden adresse end min egen?

Ja, du kan sagtens få leveret din pakke til en anden adresse end din faktureringsadressen.

Klik i feltet “Send varene til en anden adresse”. Når du udfylder adressen på alternativ leveringsadresse vil pakken vil blive sendt til denne adresse.

 

Hvor langt er min pakke?

Vi pakker og afsender sammen hverdag og senest hverdagen efter vi har modtaget din ordre.
Når pakken bliver afhentet fra vores lager, bliver pakken registeret hos GLS. Du vil modtage et Track n’ Trace nummer direkte fra GLS, enten som sms eller/og e-mail, hvor du kan følge pakkes vej fra vores lager til din valgte pakkeshop eller postkasse.

Vi bestræber os på 1 – 3 dages levering på hverdage.

 

Hvis jeg fortryder og vil returnerer?

Fortrydelse
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Når det drejer sig om en ordre om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at sende en mail til vores kundeserivce: kundeservice@seniorland.dk.

I din mail til os skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Du finder vores fortrydelsesformular ved at klikke her:
Fortrydelsesformular

Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen. Du bedes give en skriftlig meddelelse om dette.
Vi kontakter dig når vi modtager den returnerede varer, enten via mail eller telefon, og fortæller om den videre proces.

Varen skal returneres til:
Seniorland, Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ.

Delvis fortrydelse
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Bemærk, at hvis den samlede værdi af dit køb bliver mindre end 600,00 kr. efter returnering, vil vi fratrække minimum 59,00 kr. fra dit returbeløb. Beløbet dækker oprindelige forsendelsesomkostninger idet din ordre ikke længere lever op til reglerne omkring fri fragt.

Returnering
Ønsker du at returnere en ordre, skal det ske senest 14 dage efter vi har modtaget meddelelse om, at du ønsker at fortryde. Inden afsendelse til os, skal du meddele os at du ønsker at returnere. Du skal afholde fragtomkostningen i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post. For eksempel otiumstole. Kontakt kundeservice for aftale om afhentning og pris for samme.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.500,- kr.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
5. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Ved delvis fortrydelse af dit køb refunderes leveringsomkostningerne ikke.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Seniorland, Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt udfylde vores standardfortrydelsesformular,

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Klage
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Morten Larsen, mail: kundeservice@seniorland.dk, eller telefon: 56 500 100. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110,00 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720,00 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på Seniorland.dk har du 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvordan reklamerer jeg?

​​​​​​​Ønsker du at reklamere over et produkt, bedes du kontakte Kundeservice her. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:
Seniorland
Agerhatten 16B, Tornbjerg
5220, Odense SØ

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Betaling i webshop

Betaling kan både foretages med kort og MobilePay. 

Altid trygt at handle på Seniorland.dk
Seniorland har ikke adgang til dine kortdata, og der lagres ingen kortoplysninger.
Betalingen sker via en sikker, autoriseret og krypteret linje.

Alle priser er i danske kroner, inkl. moms og andre afgifter.

Betal med kreditkort
Du kan betale med følgende kort; Dankort, Visa, Visa elektron, Mastercard, JCB og American Express.

Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når vi har afsendt dine varer.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Hos seniorland.dk kan du benytte følgende kort: Dankort, Mastercard og Visa.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Kortgebyrer
Der er ingen gebyr ved brug af Dankort, VISA Dankort samt dansk udstedte kreditkort fra Eurocard, Mastercard, VISA Electron, JBC og American Express.

Ved udenlandske udstedte kreditkort tager vi følgende gebyr;
JBC og American Express; 3,75% og min 1,95 kr. per transaktion.
VISA og MasterCard; 2,90% og min 1,95 kr. per transaktion.

Betal med MobilePay
På Seniorland.dk kan du også betale med MobilePay, som er sikkert, hurtigt og enkelt. Når du når til betalingssiden, vælger du blot MobilePay som betalingsmiddel og herefter foregår betalingen i 3 trin:
1. Indtast dit MobilePay mobilnummer
2. Godkend betaling på din mobil
3. Pengene trækkes på dit kort, når varen bilver afsendt

At betale med MobilePay er præcis det samme, som hvis du betaler med kort.

Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

 

 

Prisgaranti

Seniorland er din sikkerhed for en tryg og god handel. Vi er rigtig glade for vores salgspriser. Skulle du finde et produkt, som kan købes billigere hos en anden forhandler, men som du ønsker at købe hos os, må du meget gerne kontakte os på 61617230 eller via mail: kundeservice@seniorland.dk.
Så vender vi tilbage, så snart vi har undersøgt varen. 

 

Sådan fungerer det: 

For at få varen til en lavere pris, skal du kontakte os via mail til kundeservice@seniorland.dk eller via vores chat.
Du skal have dokumentation klar i form af eksempelvis et link.
Når prisgarantien er godkendt, vil vi fratrække differencen på din ordre, når vi fakturerer.
Hvis du allerede har købt varen og dermed er omfattet af 14-dagsreglen, returnerer vi differencen. 

Hvornår gælder prisgarantien? 

Produktet skal være på lager hos os og hos konkurrenten, som du har set produktet hos.

Produktet skal være omfattet af danske regler for told, moms og omfattet af garanti og forbrugerbeskyttelse. 

Konkurrenten, som du sammenligner med, skal være en indenlandsk forhandler. 

Produktet, som du sammenligner med, er identisk: modelnummer, farve og udseende. 

Ovenstående punkter skal kunne dokumenteres. 


Hvis du har købt en vare, kan du senest 14 dage efter modtagelse af varen, sende os dokumentationen pr. mail til
kundeservice@seniorland.dk

Så returnerer vi differencen. 


Hvornår gælder prisgaranti ikke?
 

 

Produktet er en fastnet- eller mobiltelefon eller tilbehør dertil.
Produktet sælges af en forhandler, som ikke findes i dansk CVR-register, dvs. er udenlandsk registreret.
Produktet er en del af et tilbud, specialpris, demo-, udstillings-, outlet- eller anden form for tilbud, hvor prisen afviger pga. begrænsede mængder eller lignende.
Produktet sælges til en særlig pris, som kræver medlemskab af en klub eller forening.
Produktet sælges som et introduktions- eller åbningstilbud.

Leveringsomkostninger, montering, serviceydelser og bortskaffelse er ekstraydelser og ikke omfattet af prisgaranti. 

 

 

Privatlivspolitik – indsamling og anvendelse af personoplysninger

Behandling af personoplysninger – opfyldelse af kontrakt
I forbindelse med dit køb hos os har du indtastet en række personoplysninger. Herunder særligt:

  • Dit navn
  • Din adresse
  • Din e-mailadresse
  • Dit telefonnummer
  • Dine betalingsoplysninger

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen, samt en begrænset periode efterfølgende, for at sikre os, at alt går, som det skal. Så snart der ikke længere er brug for denne information/data, så slettes den fra vores system.
Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma med henblik på levering af dine indkøb.

Personoplysningerne registreres hos Zealand Care A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Seniorland er del af Zealand Care A/S. Den dataansvarlige på www.seniorland.dk er Seniorland ApS. Oplysninger afgivet til www.seniorland.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.

Behandling af personoplysninger – samtykke Hvis du har sat kryds i boksen ”ja tak til nyhedsbreve”, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb/registrering hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os direkte via. mail og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve.

Datasikkerhed Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant. Vi anvender tredjeparter til behandling af dine betalingsoplysninger og til håndtering af dine køb vha. vores CRM-system. Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

 

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med.

Dette kan ske ved henvendelse til:

Seniorland ApS
CVR-nr.: 42691194
Agerhatten 16B, Tornbjerg
5220, Odense SØ
Tlf.: 56 500 100
E-mail: kundeservice@seniorland.dk

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, ligesom du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse ifb. med andre relevante oplysninger, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 6 måneder efter, at du har modtaget din vare/service.

Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail. Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 13.09.2022

Kundeservice

Har du brug for hjælp?

Skriv til os direkte via chatten nederst til højre på siden og få hjælp med det samme. Vi sidder også klar ved telefonen alle hverdage fra kl. 10.00 - 12.00, og vi svarer på mails inden for 24 timer på hverdage.

+45 5650 0100
kundeservice@seniorland.dk