Kundeservice Seniorland Kundeservice Indkøbskurv
Vi er ved at opdatere vores IT-systemer. Det kan betyde 1-2 dages længere leveringstid på webordre. Vi beklager på forhånd og håber på din forståelse.
Rrriiiinnnnggg!

Effektive ure til efterårsmørket

For ægte sovehjerter er efteråret en hård tid; vi skal igen vænne os til at stå op, mens der er mørkt (og koldt og vådt) udenfor, hvilket kan sende selv dyre vækkeure på overarbejde. Men med vores udvalg af supereffektive vækkeure er det slut med at lægge dig om på den anden side og sove videre – tilpasset lydfrekvens, vibrationer og lyssignaler gør de alt for at få dig op og ud i livet på efterårseventyr!
Farvel til oversovningEnhver undskyldning er overflødig, hvis du vælger TimeShaker Wow-vækkeuret her. Det kan nemlig vække med både lyd og vibrationer – samtidig – ligesom tre lamper blinker, når det er tid til at forlade drømmeland. Alt efter hvor meget lydstyrke eller bevægelse i pudevibratoren, du har brug for, kan du indstille styrken. Er du typen, der ligger og løser sudoku eller krydsogtværs på mobilen om aftenen, vil du glæde dig over usb-indgangen, der giver mulighed for at lade telefonen op, mens du sover. Og så behøver du ikke at frygte strømnedbrud i løbet af natten – for selv om uret kører på elnettet, så har det plads til batterier, der fungerer som backup. Med andre ord – et rigtigt WOW-ur! 769,00 DKKSe produktet her
Stjerneur til snoozereHvis du er typen, der altid liiige skal fem minutter mere på den anden side (og det har man altid på en kold, mørk og våd novembermorgen, ikke?), så er Star dit vækkeursvalg – takket være snoozefunktionen. Men også hvis du er hørehæmmet eller svagtseende skal du vælge Star. Den kraftige pudevibrator kan vække enhver, ligesom du kan vælge mellem tre frekvensområder og flere styrker for ringetonen. Du kan også indstille lysstyrken i det tydelige display, og så får du usb-indgang og batteri-backup som praktisk ekstraudstyr. Kort sagt, det perfekte vækkeur til den mørke tid. 699,00 DKKSe produktet her
Det ultimative rejsevækkeurAlt det, du er vant til i dit stationære vækkeur på natbordet – pakket ind i en fiks lille sag, der er lige til at lægge i kufferten, når verden kalder. Det var det, vi ledte efter, da vi skulle købe rejsevækkeur til Seniorland – og her er uret, der opfylder alle kravene. Voyager er kompakt, solidt og rejsevenligt, samtidig med at der sikrer, at du bliver vækket i tide til morgenmaden (åhh, vi elsker en god hotelmorgenmad!), udflugten eller måske morgenyogaen. Du kan vælge at blive vækket med vibration, lyd eller lys – eller alle tre, hvis du nu skal være helt sikker! Der er lys i displayet og en fiks clips, der fæstner uret til hovedpuden. Og så sikrer batterierne, at du ikke behøver at bekymre dig om, hvorvidt stikket passer, hvis du rejser uden for Danmarks grænser. 499,00 DKKSe produktet her
Vedligehold din søvnrytmeFor at opretholde en sund søvnrytme og for at vågne op mere energisk, uden at udskyde det øjeblik du bliver nødt til at stå op. Så er her et, du vil kende, og det er ikke at spise store middage. For ved at din krop skal fordøje så meget mad, kan du opleve søvnløshed.

5 veje til en bedre morgen

Vejen til at vågne veludhvilet går gennem en bedre nattesøvn. Her får du vores 5 bedste tips!

#1 Sig godnat til kroppen

At skabe en rutine, der gør kroppen klar til natten, er den bedste sovepille. Gå i seng på nogenlunde samme tid hver aften, og børst tænder, sluk lys, rul ned for gardinerne, åbn vinduer, tag håndcreme på og læs i samme rækkefølge. Det gø det nemmere for kroppen at geare ned, så den bedre kan falde til ro.

#2 Meditation frem for motion

Det er ikke lige inden sengetid, du skal gå i gang på motionscyklen – fysisk aktivitet vækker nemlig din krop i stedet for at gøre den træt. Men prøv derimod gerne en meditationssession, massage eller bare nogle dybe vejrtrækningsøvelser, som alle hjælper dig til en bedre og dybere nattesøvn.

#3 Nul kaffe før sengetid

Indrømmet, det er en skrøne, at du ikke kan falde i søvn, hvis du drikker aftenkaffe. Men kaffen gør det til gengæld svært at nå den dybeste søvn. Så giv dagens kaffe tid til forlade systemet ved at tage den sidste kop senest otte timer før sengetid.

#4 Hold styr på varmen

Høj varme eller lav temperatur – ingen af delene er godt, når du skal sove, for forkerte temperaturer kan vække dig, og så er det svært at falde i søvn igen. Eksperter siger, at 18-19 grader i soveværelset er perfekt. Så alt efter om du har aftensol eller morgensol, skal du have gang i udluftning eller varmereflekterende gardin, så du holder den rette temperatur hele natten.

#5 Sig godmorgen på samme tidspunkt

På samme måde som en fast sengetid booster din nattesøvn, gør et fast vækketidspunkt det nemmere at komme op. Din søvncyklus varer cirka 90 minutter, og det gør det nemt at regne det optimale vækketidspunkt ud. Det sikrer, at du ikke sover allerdybest, når vækkeuret ringer.

Fold ud og kør!

Læs videre

Bevilling af hjælpemidler?

Læs videre

Københavns Kommune – bevilling af hjælpemidler

Læs videre
Kundeservice

Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar ved telefonen alle hverdage og vi svarer inden for 24 timer på hverdage på mail. Du kan også finde hurtige svar i vores ofte stillede spørgsmål.

56 500 100
kundeservice@seniorland.dk